Saturday, August 14, 2010

Post from facebook August 11, 2010. I think this is the best post I wrote so far..lol

Memandangkan esok hari first puasa, saya sepatutnya celebrate ramadhan sekurang-kurangnya dengan mendengar ayat-ayat suci Al-Quran dan zikir munajat meskipun saya uzur, tetapi saya melayani anime Bleach. O.k lah lepas ni saya akan start celebrate Ramadhan. Lagi lapan hari saje lagi nak puasa kat Malaysia :D. I can't wait.. Ya Allah panjangkan lah umurku semoga aku dapat merasakan Ramadhan di kampung halamanku.

Esok hari pertama puasa menandakan bermulanya Ramadhan tetapi fikiran dan jiwa ini diganggu oleh lumrah perasaan. Tiba-tiba hari ini saya terdengar nama orang yang benci saya, saya pun benci dia; sejak hari itu dialah orang yang paling saya benci sampai terdengarkan namanya hati saya bergetar, takut, sedih, dan putus asa apatah lagi melihat wajahnya. Saya sedaya upaya menjauhi daripada dilihat dan melihat dia.. saya rasa saya perlu pergi lebih jauh lagi..tinggalkan perasaan ini. Ya Allah berilah kekuatan..kenapa kebencian ini muncul juga di bulan mulia ini. Mampukah aku memaafkan, hati ini milik Engkau hidupku ini juga untuk Engkau.. akan kucuba sedaya upaya kukumpul segala kekuatan.

Sudah lama dilanda derita, "monsoon" lah orang pertama yang dapat merawat jiwa. Just because he mentioned the monsoon word once, I decided to call him monsoon..but we didn't have any real conversation. I don't have to look at him to be happy, as long I can feel his presence I'll be happy :). Even monsoon don't know that I call him as monsoon. Apparently, monsoon will only come once in my life, and I always waste it by avoiding him and not making real conversation. I don't want him to leave but he doesn't know that I don't want him to leave. He will go anyways..and I'll tell myself not droning on his leaving later.

Thank you for sending him Ya Rabb eventhough I know this will not be forever..

Semoga Ramadhan jadi pengubat luka, mendekatkan diri pada yang Esa. Panjangkan umurku sehingga dapat kutunai Rukun Islam kelima, ingin ku berdoa di sana agar kau kan temukanku sebaik-baik jodoh, hanya engkau sajalah yang tau yang terbaik untukku. Temukan aku dengan si Dia yang membimbing jalan ke syurga dan yang berbakti kepada ibu dan bapa.. Amin Ya Rabbal alamin.

No comments:

Post a Comment